Word vriend van RAP

Klachtenprocedure

Samen lossen wij uw klacht op.

​Goede zorg vindt iedereen belangrijk. Toch gaat er helaas wel eens iets mis tussen cliënt en zorgverlener. Wanneer u als cliënt ontevreden bent over de zorg die u ontvangt, kunt u dit kenbaar maken.

Een goed gesprek

Vaak is een klacht al op te lossen met een goed gesprek. We willen het immers graag weten wanneer u het ergens niet mee eens bent of wanneer u vindt dat iets beter had gemoeten. U kunt hiervoor altijd het gesprek aangaan met uw behandelaar of contact met ons opnemen.

Een officiële klacht indienen

Komen we er niet uit met een goed gesprek, dan kunt u een officiële klacht indienen. Hiervoor hebben wij een vaste klachtenprocedure. In eerste instantie wordt u begeleid door onze interne klachtenfunctionaris om te proberen uw ontevredenheid weg te nemen. Lukt dat niet, dan kan een onpartijdige klachtenfunctionaris u desgewenst bijstaan. We zijn hiervoor aangesloten bij Quasir, een onafhankelijke expertise centrum voor klachten in de zorg, waar u voor advies en bemiddeling terecht kunt.

1.

U bent ontevreden over uw zorg.

2.

U praat over uw klacht met uw behandelaar.

3.

U komt samen tot een oplossing. U kunt uw klacht loslaten.

4.

U bent niet tevreden. U gaat een officiële klacht indienen. Onze interne klachtenfunctionaris kan u daarbij ondersteunen.

5.

De klachtenfunctionaris geeft advies en staat u bij m.b.t. indienen van de klacht en bemiddelt eventueel bij het vinden van een oplossing.

6.

Komt u er met onze interne klachtenfunctionaris niet uit, dan kunt u gebruik maken van onze onafhankelijke klachtenfunctionaris bij Quasir. Zij informeren u dan over de verdere procedure.

Verder bij een geschil

Als we uw klacht niet samen, eventueel met hulp van de onafhankelijke klachtenfuntionaris, opgelost krijgen, dan kunt u zich wenden tot een erkende geschilleninstantie. Wij zijn aangesloten bij de erkende geschillencommissie Stichting Zorggeschil. Zij nemen het geschil in behandeling en doen een bindende uitspraak.

Heeft u een opmerking of klacht? Neem dan gerust eerst contact met ons op! U kunt uw behandelaar rechtstreeks aanspreken of ons bellen op telefoonnummer 045-5506565.

Sociale Media

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en volg ons op Facebook

Revalideren
Activeren
Participeren

Bel ons op 045-550 6565